Túrabeszámoló az olaszországi túráról 2017. július 1-10.-ig.

1. nap: Pécs - Szlovénia - Ravenna - Forli

Reggel indultun 5 órakkor. barcson találkozott a három kisbusz. Szlovénián keresztül utazva, mely során gyönyörködünk a Júlia-Alpok vonulataiban, érkeztünk Olaszországba. A 17 órakor érkeztünk Ravennába. Itt megnéztük az óvárost, majd tovább mentünk a szálláhelyünkre Forliba. Az Air Hotelbe 21 órakor érkeztünk.

2. nap Forli - Assisi - Róma

Regel 8.30-kor indutunk a száűllásunkról Assisbe. Itt ismerkedtünk a város nevezetességeivel, gyalogos séta a belvárosban: Assisi Szent Ferenc-templom és a Szent Klára-templom, XIII -XIV. sz.-i épületek, amelyek már Szent Ferenc korában is álltak. Délben indultunk tovább Tivoliba. A szökőkútjairól ismert Villa d'Este parkban sétálutunk. Érdekes kialakítású vízesései, szobrokkal díszített kútjai mindenki tetszését elnyerik. A parkot záráskor hagytuk el, és 20 órakor indultunk tovább a Római szállásra a City Guest Housebe.

3. nap Róma Vatikán - Róma óváros

A szállásunkról mertróva mentünk az idgenvezetővel egyeztetett talákozó pontra az Ottaviano metró állomásra. Innen gyalog mentünk a Vatikán látogató központba. A bizonsági beléptetés után az idegenvezető megismertetett mnket a vatikáni nevezetességekkel. Végig sétáltunk a Vatikán múzeumon. Itt megcsodáltuk többek közt Michelangelo eredetien szép alkotását a Sixtus-kápolnát, valamint Raffaelo káprázatos freskóit. Ezt követően a világ legnagyobb templomát, a Szt. Péter-székesegyházat nézztük meg, ahol a lenyűgöző méretek mellett gyönyörködhetünk a fantasztikus Pieta szoborban is. Délben a Szent Péter tér melett tartottunk 1 órás ebéd szünetet, felfrissülést a délutáni túrához. Délután a vatikánból indulva a Sant Angelo hídról megnéztük az erődöt, Piazza Navona tér szobrait és épületeit, fagyiztunk az óváros egyik vendéglőjében, megnéztük, aTrevi kútat a Panteont, az ókori világ egyik legjelentősebb megmaradt épületét Raffaello hamvaival. Túránkat az idegenvezetővel a filmekből ismert Spanyol lépcsőnél zártuk. Innentől több csoportra szakadtunk és mindenki még az óváros tett egy sétát. Mi a lépcsőkön felmentün és megnéztük a Villa Medici parkot, mjd rövid sétát tettükn a Pincio parkban. Az Augustus mauzóleum érintésével mentünk vissza a Spanyol lépcsőnél lévő metró állomáshoz. Mertóval mentünk a szállásunkra a City Guest Housebe.

4. nap Róma -Nápoly - Solfatara vulkán - Sorrentó

Regeli után Nápolyba utaztunk. A kikötő meletti parkolóban tudtunk megállni. Innen az óvárosba gyalog kiránydulást tettünk. Először a megtekintettük a Dómot, majd az óváros szük sikátorain keresztül mentünk a Királyi palotához, a San Carlo színházhoz, és a nevezetes a Castel Nuovohoz. A csoport egy része lepihent a tengerparton és páran még elsétáltunk a Castel Dell'Ovo-hoz. Láthattuk Olaszország második legnagyobb kikötőjét egy hatalmas kiránduló hajóval. Sétánkat a kikötőben zártuk. Nápolytól nyugatra a Solfatara működő vulkánt is felkeretük. Itt kénes gázt lövelnek a működő tűzhányók, és a tavakban pezseg forr a víz. Napunkat Sorrentó melleti Santa Fortunata Campogaio-ban zártuk. Már sötedés után érkeztünk, és kicsit hosszas és nehézkes lett a különbőző típusú házak megtalálása, a szálláson az elhelyezkedés.

5. nap Sorrentó - Pompei - Vezúv - Sorrentó

8 órakor indultunk a Pompei-be a Vezúv lávája által eltüntetett városhoz. A szállásról a kivezető úton mindig nagy motoros forgalom volt. A három kisbusznak nem sikerült együtt haladnia, a Anfiteatro térnél lévő parkolóban vártuk be egymást. Itt a vendéglősök szívélyesen foglatak helyet részünkre a parkolóban és segítettek a jegy vásárlásban. A romvárosban mintegy 7 km-t sétáltunk és megtekintettük a legérdekesebb épületeket, emlékeket. A séta után a parkolóban lévő vendéglősnél ebédeltünk, pizzát és tengeri hal ételeket. 14 órakotr indultunk tovább a Vezúvhoz. A hegyre felvezető út mentén bozót tűz volt. Az alsó parkolóig lehet autóval felmenni, majd innen 1,5 km-t helyi kisbusszal tettünk meg. Ehez a parkolóhoz már csak a nagy túrista buszokat engedik fel. A busz megállótól 400 m aszfalt út, majd murvás gyalogút vezet a kráter szélén kialakított túrista gyalogos úton. Mire felértünk a kráter széléig a lenti tüzet már repülővel és helyikopterel is oltották. Sajnos a szél a kráter felé fújta a füstöt, és az egész kráter megtelt füsttel. A tűz miatt már nem engedtek senki fel, a parkolóban az autók pernyések lettek. Lefelé is leállították a forgalmat, amíg a repülők ledobták a vizet. A hegy lábától csak kerülő úton tudtunk visszamenni az autó pályára. Pompeiben az Auchan bevásároltunk és mentünk a szállásra a Santa Fortunata Campogaio-ba.

6. nap Sorrentó - Capri sziget - Sorrento

A camping szálláshelyünkről a menetrend szerinti 7,30 órás busszal mentünk a kikötőbe. A busz a kikötőben állt meg. Csak az oda útra vettük meg a jegyet a csoportnak, mert visszafelé mindenki az egyéni igényének megfelelő időpontban utazott. Gyors hajóra kaptunk jegyet, a hajó 40-45 km/h sebességgel ment. A kikötőből a csoport többsége a fogaskerekűvel ment fel Capri városba. Páran a lépcsőt választották. A csoport egységesen tett egy sétát Capri város sikátoraiban, majd buszra szálltunk és átmentünk Anacapri külvárosából induló libegőhöz. Felmentünk a sziget legmagasbb csúcsára a " Charlif Mount Solaro"-ra. A hegyről a libegővel jöttünk vissza Anacapriba. itt kicsit várni kelett a busztra, ami CApri városába visszahozot. A csoport egyrésze lement a tengerpartra fürödni, míg mások egy sétát tettek a híres "Via Krup" sétányhoz. A sétány le volt zárva, így csak fentről láttuk. Innen jól látszottak a Faraglioni-sziklák mely Capri jelképe. A szigeten a kirándulást mindenki a strandon zárta és különböző időpontokban jöttünk vissza Sorrentóba. A városban a többség tett egy sétát és vagy helyi busszal, vagy a camping kisbuszával, vagy páran gyalog értek vissza a szállásra.

7. nap Sorrento - Amalfi part - Paestum -Sorrento

Elsőként Positanohoz érkeztünk, fentről a kilátóról tekintünk le a városra és az azt körbeölelő tengerre. A "Függőleges Város" két hegy közé épült be, látványa csodaszép. Sajnos olyan nagy volt a forgalom, hogy a városba autóval már nem lehetett bemenni. A tengerparti úton is már mindenütt parkoltak így Amalfiba a tengerparti nyaralóhelyre sem jutottunk be. Salernóig a hegyi úton többhelyütt dugóba kerültünk. a két irányú forgalomban a buszok a kanyarokban nem fértek el. Az egyik kanyarban a busz találkozásnál az egyik kisbuszunk eleje sérérülést szenvedett. Salernoban is minden irányban állt a fogalom ezért a városba nem tudtunk bemenni. Hosszú várakozással felmentünk az A3-as autópályára, hogy utunk célpontjába Paestumba eljussunk. Paestum-ba, a Kr.e. 6.-5. sz.-ból való dór templom műemlék együttes (világörökség része) megtekintettük. Utána pihenésnek a Laura telepeülés homokos tengerpartján tartottunk fürdést. Hazafelé az A3 autópályát választottuk. Pompeiben az Auchan ismét vsárlást tartottunk, majd este értünk a zsálláshelyünkre a Santa Fortunata Campogaio-ba.

8. nap Sorento - Vanvitelli völgyhíd - Caserta - Cassino Bencés kolostor - Róma

1996-ban a Vanvitelli-vízvezetékkel és a casertai San Leucióval közösen felvették az UNESCO Világörökség listájára. A vízvezetékről készítettünk pár fényképet és utunkat folytattuk a casertai királyi palotához, amely a nápolyi Bourbon királyok egykori rezidenciája. A palotát belülről megtekintettük és páran csináltak egy nagy sétát a hatalmas parkjában. A parkban is busz is közlekedik, a csoport egy részének sikerült kijutnia a 3 km hosszú Giardini Reali park végébe is. 13 órakor folytattuk útunkat Monte Cassino-ba, megtekintetük a Bencés apátságot. Az apátsághoz felvezető szerpentinen szép kilátás volt a környék völgyeire. Belépni csak hosszú nadrágban és fedett vállal lehetett. Szállásunk Rómában a G&G modern apartmanházban volt. Sanos parkoló nem volt az épülethez így az utcán kelett helyet keresni.

9. nap Róma Colosseum - Siena - Barberino

Reggel 8 órára terveztük az indulást az idegenvezetővel megbeszélt Colosseum metró állomáshoz. Regel sajnos az egyik kisbusz ablakát betöték, és két csomagot elloptak az utóból. A jobb első ajtó ablakot vették ki, bemásztak és belülről kitörték hátsó oldal ablakot. Az idgenvezető segítségével megkerestük a helyi rendőr örsöt, ahol jegyzőkönyvet vetek fel az eseményről. A jegyzőkönyvezés közben kerestünk eg nyitva tartó boltot, ahol kaptunk ragsztó szalgot. Egy karton dobozzzal két fa bottal és a ragasztószalaggal beregasztottuk az üveg helyét. Utána a Ternini állomás emeletes garázsába parkoltuk le az autókat. Mivel nagy lett a tömeg a Colosseumnál az idegenvezető megcserélte a program sorrendjét. A 10.40-es busszal mentünk a busszal mentünk a Piazza Venezia térre, ahol kezdtük az idegenveztővel a túránkat. A Vittoriano emlékműtől sétáltunk a Colosseum felé. Útközben láttuk a Foro Romano-t és az ókori Róma épület maradványait. A Colosseumba előre megváltott jegyünk volt, így a biztonsági ellenőrzésen áteve, viszonylag hamar bejutottunk. Ide már az idegenvezető nem tudott velünk jönni, mert újabb csoportja volt. A Colosseumot egyénileg nézte mindenki meg. Aki gyors volt jutott még idő a Fórum Románum-ba történő bementre. Itt a be és ki járat nem ugyanott van, nagy területen helyezkedik el. Találkozó a Colossem metro állomáson volt. Metroval mentünk visszaa Termini állomásra, majd autóval folytattuk útunkat Sienába. Sajnos a bazilika éppen elötünk zárt be. Itt a főtéren, a Piazza Del Campo-n a lovas versenyek új sorsolását ünnepelte a tömeg. Bele csöppentünk a trombitások és zászlósok felvonulásába. Napunkat Z. I. Barberino Val D'Elsa településen a Hotel Semifonte-ben zártuk.

10.nap Barberino - San Gimignano - Pécs

Regeli után a Hotel Semifonte szállásról San Gimignano településre mentünk. 8 órakor korán indultunk, íígy a településen alig volt nyitva néhány bolt. 10 óra körül nyit minden. Az óvárosban sétáltunk, majd 10 órakor elindultunk haza Pécsre. Hazafelé Bologna, Padova, Gorizia, Ljubljana, Zágráb, Bjelovár , Barcs , Pécs 915 km-es útvonalon. A város határba 21,20-kor érkeztünk.

A túra áttekintő térképe:

A túra útvonala itt letölthető a Google Föld formátumban.

Köszönet a túra fő szervezőjének Jerger Klárának és a közreműködőknek, Hügl Erikának a pénzügyek intézésében, Kruzslicz Ferinek a tolmácsolásban és a sofőröknek (Horesnyi István, Magyar Tamás, Kiss Dezső) a 3300 km-es út balesetmentes veztésében.

A leírást összeállította: Kiss Dezső