Hétvégi gyalogos túra a Mecsekben

Február 11. szombat útvonal: Zengő túra

A túra kiindulási pontján Hosszúhetényben gyülekeztek a résztvevők összesen 26 fő és 4 kutya.

A községből a sárga háromszög  turista jelzésen haladtunk. A lakóházakat elhagyva szőlők és gyümölcsösök között haladtunk egy szurdokban É-irányban.  Az erdőt elérve változó 5-10 cm közötti mélységű por-hóban jó tempóban haladtunk az egyre emelkedő úton. Az emelkedőt a résztvevők jól bírták. A csúcson a fák zúzmara borítása csillogott a verőfényben, mesebeli látványt nyújtva a résztvevőknek.

Alig másfél óra alatt már a csúcs alatt jártunk, ahol jobbra fordultunk a Bocz keresztet balról elhagyva 300 m után felértünk a 696 m magas csúcsra. A csúcson a hengeres vasbeton kilátó falán több emléktábla található.  A civilek itt védték 1996 - 2005 között a Zengőt a tervezett NATO lokátor építés ellen tiltakozva.
A katonai lokátor tervezett létesítése miatt több mint 5 km út, torony és üzemépület építése veszélyeztette volna a Zengő védett élővilágát a 13. századi vár maradványok megőrzését, akadályozta volna a turistahely látogatását. A civilek közel 10 éves tiltakozása célba ért és a hivatalok lemondtak építési terveikről.

Turánk napján a Zengő egykori védői is eljöttek a csúcsra, hogy méltóképp emlékezzenek kitartó munkával célba értek, megőrizték a csúcsot eredeti formájában az utókornak.

A csúcsról lefelé 1,5 km után a kék háromszög jelzésen Ny-irányba a fakitermelést elhagyva  a völgyben haladva érkeztünk a Püspökszentlászló - Hosszúhetény közötti összekötő útra. Innen D-i irányba haladva értünk be Hosszúhetény központjába.  A presszóba betérve némi édesség fogyasztása után indultunk vissza Pécsre. A közel 10 km hosszú túrán baleset sérülés nem történt.